3 mérőszám ami megmutatja, hogy foglalási motorja jól működik-e

 

Érdemes időnként felülvizsgálni saját működésünket, és újból áttekinteni a folyamatokat, hogy megtaláljuk melyek azok a pontok, ahol beavatkozásra lehet szükség. Saját online foglalási lehetőséget, rendszerint azért biztosítunk a vendégek számára, hogy mérsékeljük a közvetítő oldalak felé fizett jutalékot, és ezáltal magasabb hasznot tudjunk realizálni egy foglaláson, valamint, hogy munkaidőt spóloljunk meg. Ha az Ön foglalási motorja nem működik kielégítően, akkor az azt jelenti, hogy az előzőleg felsorolt célok nem valósulnak meg, így a ráfordított idő és pénz is haszontalan.

Íme 3 mérőszám, mely arra utalhat, hogy foglalási motorjának működése nem kielégítő:

1. A VISSZATÉRŐ VENDÉGEK ONLINE FOGLALÁSI ARÁNYA A SAJÁT MOTORON KERESZTÜL 60% ALATT VAN

Gyakori, hogy a visszatérő vendégek nem online foglalnak be, hanem e-mailben, vagy telefonon bonyolítják le azt. Bár ez lehet megtévesztő, hiszen a foglalás végülis saját csatornán keresztül érkezett, de leginkább mégis arra utaló jel, hogy a foglalási motor nem teljesítette be célját. Sokan azzal magyarázzák ezt a jelenséget, hogy vendégeik igénylik  a közvetlenséget. Ez a jelenség valójában arra utal, hogy a vendégekben kiépült egyfajta lojalitás, de nem a weboldalán elhelyezett foglalási lehetőség iránt.

A felhasználók mindig a könnyebb ellenállás felé mennek, és egy ideig a lojalitás meggátolhatja hogy a legkönnyebb utat válasszák, de végezetül a versenytársak megoldását, vagy az OTA-k rendszereit fogják használni.

2. KALKULÁCIÓT KÖVETŐ LEMORZSOLÓDÁS 75% FELETTI

Nagyon hasznos mérőszám a részletes kalkulációt követő lemorzsolódás, vagyis a kalkulációs oldal elhagyásának száma. A látogatók áttekintenek egy ajánlatot, de ez még ilyenkor nincs az ő igényeikhez igazítva (több fővel mennének, mint ami az ajánlati árban szerepel, vagy kedvezményeket vennének igénybe stb), ezért tudni szeretnék, hogy a mi lesz a végleges ár számukra. A kalkulációt követően a normális lemorzsolódás – bár első hallásra magasnak tűnik, mégis ez a piaci átlag – 70-75%. Ha annál többen hagyják el az oldalt, az már legtöbbször a foglalási motornak tudható be.


A legtöbb esetben a problémát az okozza, hogy az árak, vagy kedvezmények nem egyértelműen jelennek meg a vendég számára, nem egyeznek az ajánlati oldal strukturájával, vagy félrevezetőnek találták az ajánlati árat. Ezek sokszor kis befektetéssel járó, könnyen javítható dolgok.

3. FOGLALÁSI LÉPÉSEK KÖZÖTT NAGYOBB A LEMORZSOLÓDÁS, MINT 10%

A foglalási lépéseket megelőző részletes kalkulációnál még elfogadható egy nagyobb szám, hiszen még nem tudták a pontos árat az oldallátogatók, de a kalkulációt követő lépésekre elviekben már csak azok a felhasználók mennek tovább, akik számára az ár elfogadható volt. Mivel folyamatos multitaskingban éljük életünket, ezért ritka, hogy valaki csak arra figyel, amit éppen az interneten csinál. Sok esetben léphet fel olyan körülmény ami azt eredményezi, hogy megszakítjuk a folyamatot, de ha ez a szám több, mint 10%, akkor javasolt megvizsgálni a foglalás lépéseit, mert valószínűbb, hogy ott van olyan tényező, ami ezt eredményezheti.

Az az optimális, ha a fogalás folyamata a vendégeinkben bizalmat ébreszt azzal, hogy átlátható és egyértelmű, és nem túl bonyolultak a lépések, hanem egyszerűen vezetik végig a látogatót a vásárlás folyamatán.

 
 

Copyright © 2019. All Rights Reserved. Weboldal: hotrest.hu

Hide